It's been so long..

Jag ljög som sa i söndags eller när det nu var, att jag skulle blogga senare på dagen. Det blev bara inte, var trött på kvällen o sen har jag varit upptagen.. Jag har faktiskt tågförseningarna att tacka för det här blogginlägget, för hade inte tågen strejkat så totalt hade jag aldrig hunnit skriva detta. Jag o mamma ska nämligen hämta upp min kusin Louise i Hässleholm på vår väg upp till Småland o tjocka släkten, men nu är ju tågen försenade så vi väntar på henne.
Mamma är riktigt stressad och har varit det hela veckan... Jag tryckte ner henne framför teven nu för att titta på något meningslöst och avkopplande. Det var väl mest för hennes skull, men även för att jag inte gärna vill fastna i ett dike nånstans i den småländska skogen.
Åh nej.. jag kom nyss att tänka på det vanliga dilemmat.. vem ska sitta i baksätet, jag eller Louise? Jag är liksom ganska så vuxen nu så den enda jag brukar flytta bak för är farmor, men å andra sidan är Louise tjugotre och har inte träffat oss på länge.. Vad är det för normer som gäller här? Har aldrig varit bra på sånt. Shit. Det hade nästan varit skönare att sitta i baksätet, men å andra sidan är det så fruktansvärt asocialt att de kommer tro jag inte vill följa med!
Får se hur jag löser detta I-landsproblem. :P
Kommer nog ha svårt att blogga i Småland, men ska iaf blogga när jag kommer hem!
Nu ska jag trycka in ytterligare lite musik i min elektroniska älskling HTC. Älskar den verkligen, seriöst, blir GLAD när jag ser den.. sinnessjukt.
POSSHAI :D



fan, hinner inte lägga upp bilderna!!

okej, detta får gå JÄVLIGT fort nu, för såg precis att pappa kommer o hämtar mig om en minut! Vi ska till hans systers kille, alltså min.. vad blir det? låtsasfarbror? ja något sånt iaf. han fyller år. vi ska äta hos dem, o sen ska vi se Resan till Melonia! :D fortfarande lite febrig idag, men gårdagen ska vi inte ens prata om.. -.- så det här ska bli riktigt kul :P bilder kommer ikväll, från dagen och of course på mig (egot här ja :P)
posshai :D


FREDAG!

Gud vad trött jag är efter denna veckan alltså, helt sjukt. Riktigt skönt med helg nu! :D

Tradigt bara att man har typ femtioelva läxor att göra.. menmen, e faktiskt lite tillfälligt taggad igen just nu :P Anledningen till detta är att rektorn o syo-konsulenten, eller vad fan det nu kallas, var hos klassen idag o snackade om val o sånt :) det finns en väldans massa val att göra inför tvåan o trean.. gymnasieval, individuellt val, fördjupningsval, inriktningsval XD
Vet i alla fall mitt inriktningsval - naturvetenskap-naturvetenskap o inte naturvetenskap-samhälle. Får inte full na-kompetens om jag väljer det sista :) Undrar vad alla andra ska välja..?

Men jag ska inte måla fan på väggen inför något jag inte vet så mycket om! Det ska man aldrig göra, även om det är lätt hänt. Vill få med alla meritpoängen oxå, o det kan jag få bara genom att läsa tyskan fullt ut och även engelska 7 :D gööööööööött :D skönt o slippa plåga sig med matte 5 bara för det :D

nu ska jag dricka te med mamma - wunderbaaaar! :D blev så glad helt plötsligt! :D

posshai, :********************************************* hahah xd
push yourself towards the light.



Ny dag - nya möjligheter!

Trots att det är en seg torsdag så känner jag mig ändå optimistisk!

Dock inte för svenskan... vi håller på med ett astråkigt arbete om mod, vad det är osv.. våra svenskalärare Rolf o Marie är såååååååååååååååååååååååååååååå sega!!!!!! Visst, de kanske är duktiga, men som sagt - s e g a.

Haha, jag råkade sätta mig på en flik av Patriks jacka (en klasskompis), o nu tänker han skriva en bok med titeln "jackor har också känslor".. Dog nästan XD

Aja, nu måste jag tyvärr koncentrera mig :P så bloggar senare idag ockå!

posshai :P



Musik



Okej, detta har väl varit vad man kan kalla ... tja, en annorlunda dag, eller i alla fall morgon. Steg upp och tog ett skönt bad, skulle sedan precis koka morgonte - när jag fick syn på klockan! 01.40. Underbart! Alltså, jag måste ha gått upp i sömnen och trott att det var morgon, jag kanske sov oroligt (katten låg över halva mitt ansikte)... För jag kommer inte alls ihåg att jag steg upp ur sängen, men jag kommer ihåg när jag badade och ännu mer känslan av FAIL när jag fick syn på klockan! Så det var bara att somna om. Missan dissade mig när hon fick mitt blöta hår på sig.

Sedan hade jag en allmänt tråkig dag, men den blev bättre! Thanks to the music. För på onsdagar KAN dagen bara sluta bra, eftersom det är rep med orkestern då. DET ÄR SÅ KUL!!!!!! Okej, jag VET att när man hör ordet orkester så tänker man på Beethoven o Mozart typ, men så är det inte. Visst, vi spelar till exempel Clarinet concert av Mozart, men även andra saker. Idag spelade vi bara nya låtar - Aladdin, Byggare Bob (som även inkluderade en massa handklappande osv :P), James Bond och så något film-medley jag inte kände till. Det var ett riktigt bra rep! Jag är så nöjd över att jag numera spelar saxofon i orkestern, och inte klarinett, för sax är mycket mer givande, och roligare.
Det känns som en skön garanti att hur dålig onsdagen än är så blir den bra till slut, tack vare musiken och alla underbara människor i orkestern. Älskar dem verkligen!

Och nu... måste jag sova. Fast det kanske vore säkrast om jag försöker sova för lite, så jag inte får tid att ge mig ut på några nya nattliga strövtåg :P

Godnatt! <3



Det allra första inlägget!

Mitt livs första blogginlägg... Herregud vad nice! :D

I min blogg tänker jag skriva om mitt liv och vad som händer i det, och även en massa tankar som jag tänker dagligen men oftast inte brukar berätta. Jag tänker också lägga upp mina älsklingslåtar och en massa uuunderbara foton på natur, människor och saker.

Och bara så att alla vet: får jag kommentarer blir jag överlycklig! ;)



Välkommen till min nya blogg!